16 San Francisco, California - Reisverslag uit Redwood City, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu 16 San Francisco, California - Reisverslag uit Redwood City, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

16 San Francisco, California

Door: Nanda

11 Mei 2022 | Verenigde Staten, Redwood City

We hebben ons prima vermaakt in San Francisco. Sommigen van jullie zullen wel denken dat we gekke keuzes hebben gemaakt, maar wij vonden het wel lekker relaxt zo.

Zaterdag zijn we van Yosemite naar Redwood City gereden, dat is een voorstad van San Francisco. Onderweg hebben we in Saratoga nog Hakone Estate [e-38] Gardens (een Japanse tuin) bekeken. We hebben een prima hotelkamer. Het hotel ligt op 20 meter van de snelweg, maar met de balkondeur dicht hebben we er amper last van. Na 5 nachten ligt overal wat, al hebben we net een poging tot opruimen en inpakken gedaan, omdat dit onze laatste nacht hier is.

De afgelopen dagen hebben we dus keuzes gemaakt in wat we wel of niet wilden zien of doen. Zo zijn we naar de Golden Gate Bridge gereden, na een korte roadtrip langs de kust. Bij de brug heb ik een tijd zitten lezen, terwijl Harald de brug op en neer liep. Dat ding is officieel 2,7 km lang, dus ik vond het wel prima dat hij alleen ging. Hij heeft prachtige foto’s gemaakt. Check zijn Instagram voor het resultaat op @southerndepot. Ook hebben we ons een ochtendje prima vermaakt in de wasserette en de Walmart. Daarna weer een roadtrip naar de kust gemaakt. Ons tweede bezoek aan San Francisco bestond uit 3 uur in een platenzaak (Harald) en een paar uur lezen in Golden Gate Park (ik). Daarna nog een korte sightseeing tour gedaan, waaronder een stop met fantastisch uitzicht over downtown San Francisco. En vandaag zijn we naar Santa Cruz geweest, na een enerverend ritje over de kammen van de bergen tussen de baai en de kust. In Santa Cruz heerlijk de pier opgelopen, daar zeeleeuwen en otters gespot, en daarna nog door het verlaten pretpark aan het strand gelopen.

Zoals ik al zei, hebben we zo veel mogelijk al ingepakt. Want we gaan naar huis. Dat stond pas over een week in de planning, maar helaas is onze relatie voorbij. We hebben geen ruzie, ook niet gehad! De reden van hoe en waarom houd ik graag voor mezelf. We hebben tijd voor onszelf nodig en dat zou niet lukken tijdens nog een week samen reizen. Die laatste week alleen afmaken wilde ik ook niet. Dus Harald vertrekt donderdag vanaf San Francisco naar Amsterdam. Ik rijd dan naar Los Angeles en logeer een nachtje bij kennissen. Daarna lever ik op vrijdag de trouwe Corolla in en stap ook op het vliegtuig. Het is moeilijk en pijnlijk om op deze manier een verder fantastische reis (ook de afgelopen twee weken met Harald) af te sluiten. Hoe lief ook bedoeld, ik wil even geen meelevende appjes of berichtjes. Dat komt wel als ik weer thuis ben, dus stuur vooral positive thoughts naar mij en Harald, maar laat ons verder even met rust (sorry als dit bot overkomt). We moeten veel verwerken en doen dat graag op onze eigen manier.

Ik zal nog een laatste blog schrijven als ik geland ben, zowel letterlijk als figuurlijk. Voor nu, wederom dank voor het lezen! Ik heb enorm genoten van alle reacties. Hopelijk hebben jullie dat ook van mijn verhalen (die indruk heb ik wel, haha). De komende dagen volgen nog de foto’s en wat filmpjes op Facebook. Ik moet even kijken wanneer ik daar tijd voor heb, misschien als ik op mijn vlucht wacht vrijdag.

• 12 Mei 2022 - 09:59

Annemieke :

Goede terugreis!

• 12 Mei 2022 - 18:02

Janneke T.:

Wát een tijd en belevenissen heb je daar gehad Nanda! En elk verslag was een genot om te lezen.
    Goede vlucht terug en ik hoop dat je, ondanks de laatste ontwikkelingen, toch met veel plezier en verrijking deze reis in je herinnering en beleving kunt opslaan.

• 12 Mei 2022 - 19:26

Nadzua:

Fijne reis!

• 12 Mei 2022 - 20:02

Jody Kruizinga:

Wat een geweldig mooie reis, ik heb genoten van je verslag en alle prachtige foto's! Al heb ik alles de laatste tijd iets minder gevolgd. Maar evengoed: wat is de aarde toch een bijzondere planeet. Ik wens je een hele goede terugreis: je familie zal je met open armen ontvangen! Groetjes, Jody

• 12 Mei 2022 - 21:03

Aaltje Kooij:

Wat heb ik van je verhaal genoten,ik zal het missen je hebt mij een een stuk Amerika laten zien , prachtig.lk wens je een behouden aankomst in Nederland Deventer
    Liefs Aaltje

• 14 Mei 2022 - 07:58

Petua:

Heb genoten van je blogs!

• 19 Mei 2022 - 11:06

Astrid:

Veilige reis naar Deventer Nanda. T was fantastisch om je verslagen te lezen.