14 Lewiston, California - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu 14 Lewiston, California - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

14 Lewiston, California

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

01 Mei 2022 | Verenigde Staten, Lewiston

En toen, hoppa, was een hele maand in Lewiston bijna voorbij. Nog 1 nachtje hier en dan weer op avontuur, dit keer met Harald samen! De koffers zijn zo goed als ingepakt. Ik zal nog wel 3 keer door het appartement moeten om te kijken of we alles mee hebben.

De afgelopen vijf dagen waren echt heel tof! Woensdagochtend heb ik eerst nog met Mike gebruncht hier in Lewiston. Hij is ook vrijwilliger bij het tienerwerk. We hebben samen een praatje over David [e-38] Goliath voorbereid. Die gaat hij binnenkort een keer doen. De rest van de middag heb ik in Redding wat gewinkeld en in een park gezeten. Ik heb ergens gegeten en ben daarna naar het vliegveld van Redding gereden. Ik had de hele dag al contact gehad met Harald, want je kunt tegenwoordig appen in het vliegtuig (en natuurlijk op het vliegveld). Het was in San Francisco voor hem nog even spannend of hij de aansluiting zou halen, maar oef, dat was gelukt! We reden in de schemer terug naar Lewiston, dus toen heeft hij niet heel veel meer van de omgeving gezien.

Donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we vooral dingen hier in de omgeving gedaan. Zoals een aantal boswandelingen, boodschappen doen, bij een meer zitten en uit eten gaan. Zaterdagavond hebben we een spelletje zitten doen met onze hosts Bob en Colleen. Al met al leuke en relaxte dagen dus. Ik verbaas me nog steeds hoe snel Harald aan deze tijdszone gewend is. Hij lijkt amper last van een jetlag te hebben gehad!

Vandaag was dus echt mijn laatste dag hier. Ik heb nu al een paar keer gezegd ‘dit is de laatste keer dat…’ Het voelt heel gek om weg te gaan, ik was echt wel ingeburgerd. In de kerk heb ik ook afscheid genomen van allemaal lieve mensen. Als bedankje heb ik een groot canvas met handletteren gemaakt, met erop allemaal thema’s en Bijbelteksten die ze hier de afgelopen maanden behandeld hebben. Mijn host Bob heeft er een stevig frame voor gefikst. Die heb ik dus in de dienst aangeboden. Ook heb ik een liedje gezongen, waarbij de eerste coupletten in het Nederlands waren. Halverwege viel Tina in het Engels in en zongen we dit samen verder. Het was spannend, maar heel gaaf om te doen. Een aantal van mijn bekenden was ontroerd hierdoor, zo lief!

Vanmiddag hebben Harald en ik een tijdje bij het meer gezeten. We gingen nog even naar Diane en Stephen, die daar wonen, om een drankje te drinken. Van hen kregen we het aanbod om hun kayak met elektrisch motortje te lenen. Daar zeiden we graag ‘ja’ op! We hebben nog een uur over het meer gevaren. Het was prachtig! Doordat de motor amper geluid maakte, was het stil en hoorden we veel vogels. We hebben in de verte een adelaar gezien en verder allerlei soorten eenden. Bij terugkomst had Stephen burgers gemaakt. We hebben heerlijk gegeten! En daarna ook van hen afscheid genomen.

Het was goed, heel goed, om een hele maand op 1 plek te zijn. Ik weet dat ik me snel aan mensen, dingen en plaatsen hecht. En dat gebeurde hier ook! De gemeenschap is klein en daardoor maak je makkelijk contact. Ik heb lieve mensen leren kennen en toffe activiteiten kunnen doen. Natuurlijk spookte door mijn hoofd dat ik hier best voor langere tijd zou willen wonen. Om dan echt meer te kunnen betekenen. Zo zou ik graag een Alpha Cursus opzetten en de dorpsinitiatieven die er zijn met elkaar verbinden. Ik zou vooral met de tienermeiden willen werken. De situatie van de kinderen hier heeft me geraakt. En juist voor die meiden zou het goed zijn als ze meer weten over de wereld buiten Lewiston. Maar tja, ik heb thuis zo veel dat ik nog veel meer zou missen…

Dus, morgen weer on the road! We gaan zorgen dat Harald ook mag rijden, daarvoor moeten we naar een kantoor van het verhuurbedrijf. En daarna kan ik eindelijk ook eens om me heen kijken! Heb er nu al zin in, haha. Ik houd jullie weer om de paar dagen op de hoogte. Check ook vooral weer Facebook, daar post ik straks de foto’s. Later, folks!


  • 02 Mei 2022 - 13:16

    Zusje:

    Ja, wij zouden je dan ook wel erg missen als je er zou wonen. Je kan altijd nog een keer terug voor een langere tijd! Fijne reis samen!!

  • 02 Mei 2022 - 14:29

    Dineke:

    Mooi dat jullie herenigd zijn en wat een indrukken en belevenissen! Geweldig!
    Is Harald ook mee naar de kerk geweest? Zo ja, ben benieuwd wat ie ervan vond....
    Groetjes uit Lente achtig nederland!

  • 02 Mei 2022 - 19:49

    Petua :

    Leuk om weer een verslag te lezen! Veel plezier met Harald!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 59782

Voorgaande reizen:

30 Mei 2024 - 25 Juni 2024

USA 2024 - The big zigzag along the westcoast

29 Mei 2023 - 30 Juni 2023

USA 2023 - The Roadtrip Northwest

28 Februari 2022 - 19 Mei 2022

USA 2022 - The Roadtrip Southwest

04 Mei 2019 - 30 Mei 2019

USA 2019 - Roadtrip #5

10 Mei 2018 - 25 Mei 2018

Ierland 2018

13 September 2017 - 13 Oktober 2017

USA 2017 - Autumn Trip

11 November 2016 - 28 November 2016

USA 2016 - The Thanksgiving Trip

21 April 2016 - 12 Mei 2016

España 2016 - La vida en Andalucía

17 April 2015 - 23 Mei 2015

USA 2015 - The South

30 Mei 2014 - 20 Juni 2014

USA 2014 - The Carolina's & Georgia

29 Januari 2010 - 16 Februari 2010

USA 2010 - Chicago, NIU & New York

16 Maart 2006 - 17 Augustus 2008

Cambridge-gerelateerde avonturen

Landen bezocht: