13 Thuis(reis) - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Nanda Peters - WaarBenJij.nu 13 Thuis(reis) - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

13 Thuis(reis)

16 Oktober 2017 | Nederland, Deventer

Ik ben al weer een paar dagen thuis, vandaag is mijn laatste vrije dag. Deze dag had ik echt nog wel nodig, want ik heb de eerste paar nachten niet geslapen. Afgelopen nacht voor het eerst weer wel, wat heel fijn was.

Donderdagmorgen maakte Saira, de bewoonster van de airbnb, een ontbijtje voor me. Roerei en geroosterd mueslibrood met jam. Aan het einde van de ochtend heb ik al mijn spullen naar beneden gesleept en naast de auto mijn koffer ingepakt. Daarna was het 12 uur en tijd om te vertrekken. Ik had ik nog zes uur voordat ik ging vliegen en het zou een uur rijden zijn. Ik heb geluncht bij Chick-fil-A, dat in een winkelcentrum bij Peabody zat. Ik heb ook nog wat winkels bekeken en ben toen naar het vliegveld gereden. Gelukkig stond dit overal goed aangegeven, want het was echt heel erg druk op de weg. Ik word dan altijd een soort van zenuwachtig i.c.m. chagrijnig. Overal om me heen wisselen mensen van baan en uitvoegstroken zitten rechts én links. Toch ging het goed en heb ik mijn auto zonder deuken in kunnen leveren. Mijn koffer kon in gelijk inchecken en ook de douane ging gesmeerd. Bijna moest ik mijn Amish-kaas inleveren, maar die bleek toch mee te mogen (was vacuüm verpakt).

Eigenlijk is er weinig over de reis te vertellen. Waar de heenreis een drama was, verliep de terugreis geheel volgens plan. Vanuit het vliegtuig nog gezwaaid naar Cape Cod, waar ik het licht van een van de vuurtoren kon zien, het was namelijk onbewolkt (dus het kan wel). Rustige vlucht naar Dublin, voldoende overstaptijd daar, en op Schiphol zat ik een half uur na landen al in de rechtstreekse trein naar Deventer. Ik was om 11 uur thuis. Fijn om Sora (de hond) weer te zien en ook de katten! Gelukkig is Leah (de oudste kat) volledig opgeknapt, terwijl ze echt doodziek is geweest. Ster (de andere kat) deed van vreugde een plas in de woonkamer, lekker dan. En natuurlijk is daar ook nog Nemo (het konijn), al kan ik me niet voorstellen dat hij me gemist heeft, haha. Mijn tante heeft weer een geweldige tijd in mijn huis gehad, ze was echter donderdag al naar huis gegaan, dus ik heb haar niet meer gezien.

Dit weekend heb ik gelijk weer heel wat mensen gezien. Zaterdag lekker met Liese en Sora gewandeld en bijgepraat. Zondag ook al weer naar de kerk geweest, waar ook Jolien was met Madelief en Vera. Na de dienst pannenkoeken gegeten met de kinderclub. Wat was het heerlijk weer, net zoals in de VS! En vandaag ook nog, dus Sora en ik gaan mooi nog ff naar het bos vanmiddag.

Allemaal bedankt voor het lezen! Ik schrijf dit niet alleen voor jullie, haha... maar ook voor mezelf, want zo verwerk ik de indrukken die ik opgedaan heb. En wat waren dat er veel! Ik moet soms echt even stil staan bij het feit dat ik in New York geweest ben, de Amish heb gezien en ook boven op een berg stond. Het was weer één groot avontuur. Maar achteraf had het ook wel een week korter mogen zijn. Dus volgend jaar ga ik drie weken, waarschijnlijk niet naar de VS, maar wellicht dan toch naar Ierland, of Italië, of Portugal, of...

Hier nog wat cijfers:
- 0,55 eurocent per liter benzine
- 1 motel/cottage
- 2 gratis verblijfplaatsen
- 2 dagen regen
- 3 dagen hittegolf
- 4 nieuwe Facebook-vrienden
- 9 staten, waarvan 2 alleen doorheen gereden
- 9 airbnb's
- 23 graden, gemiddelde temperatuur
- 1.160 foto's gemaakt
- 1.917 meter, hoogste punt = Mount Washington
- 2.429 mijl gereden = 3.909 kilometer
- ontelbaar mooie momenten

En oh ja, nog de link naar de filmpjes!

• 16 Oktober 2017 - 12:07

Anja Renkema:

Hoi Nanda,

Ik heb genoten van je mooie verhalen!

Groet,
    Anja

• 16 Oktober 2017 - 13:05

Jolien:

Ja je bent er weer en dat vinden wij ook wel weer fijn! We hebben genoten van je verhalen en konden zelfs een beetje mee beleven wat jij meemaakte!
    Op naar de volgende reis naar.......

Liefs en knuffels ons

• 16 Oktober 2017 - 16:57

Janneke (t):

Welkom thuis Nanda! Mooi dat je er weer zoveel bijzondere herinneringen bij hebt gemaakt.
    En dan nu het gewone leven weer oppakken; even wennen en voor je het weet zit je er weer helemaal in (helaas... :)).