Beach & Bos - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu Beach & Bos - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

Beach & Bos

Blijf op de hoogte en volg Nanda

24 April 2015 | Verenigde Staten, Tallahassee

Ik ben nu in Tallahassee, Florida. Ik blijf die naam geweldig vinden. De stad zelf is verder niet bijzonder. Ik vond het wel opvallend groen en ruim opgezet toen ik er doorheen reed. Ik ben hier alleen voor een nacht om de lange rit van Jacksonville naar Mobile, Alabama, op te splitsen. Ik zit nu in een Days Inn en ik weet gelijk waarom ik airbnb zo geweldig vind. Mijn kamer ligt aan de wegkant, omdat de waterleiding in de rustige kamers stuk is. Verder heeft het totaal geen karakter en is het ronduit saai. Maar voor één nacht is het wel ok.

Gister heb ik het heel rustig aan gedaan. 's Ochtends eerste geSkypet met mijn ouders en mijn tante (die nu in mijn huis woont). Dat was heel gezellig. Ik heb ze gelijk even een rondleiding door mijn kamer en over de veranda gegeven. Mijn tante keek haar ogen uit, ze had nog nooit geSkypet, haha. Daarna nog gewhatsappt met Jolien. En daarna een morgendutje gedaan. Ik slaap nog steeds niet bepaald goed, dus begin ondertussen nogal moe te worden. Dus ik bedacht me dat ik aan iemand verantwoording hoef af te leggen en zelf kan bepalen of ik wel of niet iets doe op een dag. Na mijn dutje ben ik naar Neptune Beach gereden, waar ik heerlijk een paar uur aan het strand heb gezeten. Dit keer goed gesmeerd en niet verbrand.

Vanmorgen begonnen met mijn koffer opnieuw inpakken. Die had ik uitgepakt en in de ladenkast gedaan. Dat geeft toch een meer permanent gevoel, dan wanneer ik mijn koffer als kast gebruik. Ik heb daarna de hondjes en kat gedag gezegd en ben op weg gegaan.

Ik had bedacht om onderweg naar Tallahassee het stadje Live Oak te gaan bezoeken. Dat leek me een kneuterig stadje, dat volgens de website historisch was en heel gezellig. Nou, ik ben er doorheen gereden... en was er zo weer uit. Het stelde echt niets voor. De huizen waren wel mooi en alles was ruim opgezet, maar echt charmant, nee.

Vervolgens heb ik veel van het platteland gezien. Uitgestrekte boerderijen, veel koeien (met ENORME hoorns), eindeloze wegen, af en toe een huis, weinig afslagen. U raadt het al, ik was verdwaald. Ik was namelijk op zoek naar het Suwannee River State Park en had het adres gevonden op de website. Maar mijn gps snapte er niets van, dus ik kwam helemaal in de welbekende middle-of-nowhere terecht. Toen maar besloten om de gps weer in te stellen op Live Oak en terug te rijden. Aldaar aan een mevrouw van de benzinepomp gevraagd waar ik heen moest en tadaa 10 minuten later was ik er. Niet te geloven...

Bij het park aangekomen, moest ik een paar dollar betalen, dat hoort er nu eenmaal bij hier. Na het uitstappen, heb ik me ingesmeerd met één van Stacey's 'essential oils'. Deze was bedoeld om de muggen weg te houden. Nou, geloof me, ik stonk zo allemachtig naar citronella, dat zelfs beren hun afstand zouden houden! Ik geloof dat ik nog wel in mijn oor ben gestoken door een mug, dus dat dan ook maar insmeren de volgende keer. Het park was mooi, bijna tropisch, zo groen! Er waren maar weinig mensen, wat heel verfrissend was, aangezien hier altijd en overal veel mensen zijn. Ik heb een wandeling van een uur gemaakt. Een attractie van het park was een rots van zeven meter hoog, die balanceerde op een andere rots, genaamd 'Balanced Rock'. Een paar weken geleden is hij echter door een overstroming zijn balans kwijtgeraakt en in de rivier gedonderd (letterlijk). Nu is ie dus foetsie, ergens in het water. Voor foto's kun je nog wel googlen op 'balanced rock suwannee state river park'.

Na het park, ben ik maar op weg gegaan naar Tallahassee, het was alweer einde middag en ik moest nog 1,5 uur rijden. De gps vond de route en daar ging ik weer. Maar dan blijkt op een gegeven moment toch, dat het alleen rijden me op gaat breken. Ik ging steeds meer gapen en kreeg vermoeide ogen. Helaas was er niet direct een afslag, dus ik ging maar pepermunt eten, water drinken en heel hard meezingen met de radio. Na een kwartier van dit alles, kwam de verlossende afslag. Een wandelingetje en verse zuurstof verder, kon ik de laatste drie kwartier afmaken.

Over die radio gesproken... ik heb keuze uit twee type zenders, christelijk of country. Oh wacht, er is nog een derde type; christelijke country. Nu hou ik niet van country, maar ik vind het wel leuk om wat meer moderne christelijke muziek te horen. Soms ben ik het niet helemaal eens met wat de presentator te zeggen heeft, dus dan zap ik verder. Net als vorig jaar, is K-Love wel mijn favoriet. De presentatoren zijn leuk en bij de tijd, er worden veel actuele onderwerpen besproken. Ook draaien ze muziek die ik wel herken, maar over het algemeen leer ik alleen maar nieuwe muziek.

Morgen ga ik via Carabelle, Apilachicola en Port St. Joe naar Mobile in Alabama. Nieuwe staat en ook nieuwe tijdzone, namelijk Central Time! Nog een uur tijdsverschil met Nederland. Ik moet nog even uitvogelen als ik straks in Tennessee ben, wanneer ik weer terug ga naar Eastern Time. De mensen van de airbnb zijn echt superaardig, nu al, via de mail. Ik huur bij hen een cottage in hun tuin, is dat niet leuk?

Hé lezers, ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten! Zet er wel de eerste letter van je achternaam bij. Zo ken ik bijvoorbeeld vier Jannekes, haha!

  • 28 April 2015 - 10:37

    Dineke K.:

    Christelijke country............te gek!
    Nee meen ik serieus, ik hou ervan. In Nederland wordt het te weinig gedraaid.
    Maar alleen maar zal ook gaan vervelend. I get the point!

    We hebben vanaaf kring zonder jou........maar gaan wel voor je bidden!

    Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 59763

Voorgaande reizen:

30 Mei 2024 - 25 Juni 2024

USA 2024 - The big zigzag along the westcoast

29 Mei 2023 - 30 Juni 2023

USA 2023 - The Roadtrip Northwest

28 Februari 2022 - 19 Mei 2022

USA 2022 - The Roadtrip Southwest

04 Mei 2019 - 30 Mei 2019

USA 2019 - Roadtrip #5

10 Mei 2018 - 25 Mei 2018

Ierland 2018

13 September 2017 - 13 Oktober 2017

USA 2017 - Autumn Trip

11 November 2016 - 28 November 2016

USA 2016 - The Thanksgiving Trip

21 April 2016 - 12 Mei 2016

España 2016 - La vida en Andalucía

17 April 2015 - 23 Mei 2015

USA 2015 - The South

30 Mei 2014 - 20 Juni 2014

USA 2014 - The Carolina's & Georgia

29 Januari 2010 - 16 Februari 2010

USA 2010 - Chicago, NIU & New York

16 Maart 2006 - 17 Augustus 2008

Cambridge-gerelateerde avonturen

Landen bezocht: