Happy Birthday, Mom & Het is heet, heet, heet - Reisverslag uit Evans, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu Happy Birthday, Mom & Het is heet, heet, heet - Reisverslag uit Evans, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

Happy Birthday, Mom & Het is heet, heet, heet

Blijf op de hoogte en volg Nanda

20 Mei 2015 | Verenigde Staten, Evans

Vandaag was de verjaardag van mijn moeder! Dus ik heb voor haar gezongen via Skype, in het Nederlands, terwijl de familie hier me raar aan keek, haha. Fijn om even met haar te praten. Ze had inmiddels ook mijn kaart gekregen, dus dat was mooi op tijd. En ja, inmiddels ben ik samen met Stacey, Sadie en Finn bij de ouders van Stacey. Het was een warm welkom, net of ik hen al heel lang ken! Zo bijzonder om mijn reis met hen af te sluiten.

Gistermorgen ben ik tegen 9 uur uit Athens vertrokken. De eigenaar was er niet, dus ik heb Perry de kat maar gedag gezegd. Ik besloot de Antebellum Trail te rijden. Dat is een route van Athens naar Macon, langs kleine plaatsjes met mooie huizen van vóór de Burgeroorlog. Deze plaatsen hebben de oorlog overleefd, wat wonderlijk is. Want ene Generaal Sherman van de Unie (uit het Noorden) besloot om op zijn weg dwars door Georgia alle plaatsen van de Confederatie (het Zuiden) plat te branden. Zo is er in Atlanta nog weinig ouds te vinden en ook vele steden tussen Atlanta en Savannah sneuvelden, net als vele, vele plantages. Gelukkig werd ook Savannah gespaard, want dat is serieus één van de mooiste plaatsen in de VS. En ik kan het weten, want daar ben ik vorig jaar geweest.

Ik las in de gids over de Antebellum Trail dat er ook een overdekte brug moest zijn. En dat was maar een half uur rijden van Athens. De brug was prachtig! Er was een man die zijn hond uitliet en hij was zo aardig om wat foto's te maken. Ik vroeg hem of dit één van de 'Bridges of Madison County' (van die film met Clint Eastwood en Meryl Streep) was, want het plaatsje Madison was vlakbij. Maar nee, dat speelde zich in Ohio af, een paar staten noordelijker. Oh. Jammer.

Daarna door wat leuke plaatsjes met mooie, oude huizen gereden en hier en daar wat foto's gemaakt. Ik heb ook geprobeerd om tijdens het rijden wat van het landschap op de foto te zetten. Je moet zelf maar beoordelen of dat gelukt is.

Volgende serieuze stop was de 'Rock Eagle'. Ik heb nog weinig meegekregen van de cultuur van de originele bewoners, de Native Americans, beter bekend als de Indianen. Zij hebben met een hele hoop stenen de vorm van een adelaar gemaakt. Ik heb me er nog onvoldoende in verdiept om er nu meer info over te geven. Maar er is een toren naast gebouwd, dus van daar uit kon je de adelaar goed zien. Ik vond het echt heel wonderlijk, en mooi!

Vervolgens ben ik met een omweg, maar precies op tijd, in Macon terecht gekomen. Daar heb ik de Jeep ingeleverd, SNIF, en kwam Stacey me ophalen, YES. Raar om de auto achter te laten, hij reed echt geweldig en was geweldig ruim. Al bleef Stacey het een 'cute little Jeep' noemen. Daarna met Stacey en de kinderen naar Evans, vlakbij Augusta, gereden. De ouders van Stacey wonen hier. Bij aankomst hebben we heerlijk gegeten en de rest van de avond niets meer gedaan. Ik was ondertussen zo moe, dat ik om half tien naar bed ben gegaan.

Ik heb de afgelopen nacht redelijk geslapen. Toen de airco eenmaal afgeslagen was, kon ik zonder oordoppen verder slapen. Ik snap dat de airco nodig is, maar ik kan maar niet wennen aan het feit dat huizen hier constant geluid maken (zoemend). Ook tocht het soms flink, waardoor ik diep onder de dekens duik. Vanmorgen zijn we naar een speeltuin gereden, waarbij de kinderen met water konden spelen. Het werd meteen al flink heet. Om half elf gingen we er weg, omdat ik om elf uur met mijn moeder had afgesproken op Skype.

Vanmiddag hebben we met de hele familie een boottocht op het kanaal gemaakt. Deze boot had geen overkapping, maar er lagen wel grote paraplu's, wat ook nodig was! De temperatuur bereikte toch zeker de 33 graden vandaag! Gelukking stond er wel een windje. Het kanaal was wel interessant, maar het duurde even voordat ik het nut ervan begreep, want even verder ligt de Savannah River. Het blijkt dat ze het water uit het kanaal gebruikten om met turbines stroom op te wekken voor de textielfabrieken in Augusta. Dus ze hebben een heel kanaal speciaal daarvoor aangelegd, helaas met name door slaven. Maar voor de groei van de stad was het een enorm succes.

Voordat we ergens gingen eten voor het diner, gingen we naar Costco. Dat is een soort Makro, waar je alles in grote hoeveelheden kunt kopen. Stacey had wat dingen nodig voor haar werk (voor de kerk). Overal worden hapjes aangeboden, dus ik heb lekker tzatziki gehad, en een kipsalade, en een beetje groenteburger en nog veel meer. Superleuk, haha!

Als avondeten hebben we garnalen met friet gegeten in een cool restaurant. Op de houten muren hebben veel mensen hun naam geschreven. De tafels hadden banken ernaast, beetje picknicktafels dus, en iedereen was luidruchtig. Ook tof om een keer mee te maken. En de garnalen waren heerlijk!

Nu is het bijna elf uur 's avonds en tijd om naar bed te gaan. Morgen hebben we nog wat dingen in de planning om te bezoeken. En als het goed is, gaan we naar de film 'Age of Adaline', met Blake Lively en... Michiel Huisman! Zin in! Kortom, ik vind het heerlijk om hier te zijn en met Stacey en haar familie gewoon samen te zijn. Ik zeg, slaap lekker, goedemorgen en tot laterrr! Mijn volgende verslag komt waarschijnlijk uit NL, want vrijdag vlieg ik naar huis.

Hier de foto's:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152908889538589.1073741867.558143588&type=1&l=11197e704b

  • 23 Mei 2015 - 12:05

    Loes Abbes:

    Hoi Nanda,

    Prachtig om je verslagen te lezen over je reis. Ik heb ervan genoten.
    Dit is heel wat anders dan een weekje New York. Wij zijn vorige week daar geweest, o.a. bij Carlien. Maar ook heerlijk de stad bekeken en een airbnb gehad voor een paar dagen. Is een leuke belevenis.
    Fijn dat je nu weer thuis bent. Ik wacht je laatste verslagje af. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 59735

Voorgaande reizen:

29 Mei 2023 - 30 Juni 2023

USA 2023 - The Roadtrip Northwest

28 Februari 2022 - 19 Mei 2022

USA 2022 - The Roadtrip Southwest

04 Mei 2019 - 30 Mei 2019

USA 2019 - Roadtrip #5

10 Mei 2018 - 25 Mei 2018

Ierland 2018

13 September 2017 - 13 Oktober 2017

USA 2017 - Autumn Trip

11 November 2016 - 28 November 2016

USA 2016 - The Thanksgiving Trip

21 April 2016 - 12 Mei 2016

España 2016 - La vida en Andalucía

17 April 2015 - 23 Mei 2015

USA 2015 - The South

30 Mei 2014 - 20 Juni 2014

USA 2014 - The Carolina's & Georgia

29 Januari 2010 - 16 Februari 2010

USA 2010 - Chicago, NIU & New York

16 Maart 2006 - 17 Augustus 2008

Cambridge-gerelateerde avonturen

Landen bezocht: