BEACH TIME - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu BEACH TIME - Reisverslag uit Wilmington, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

BEACH TIME

Blijf op de hoogte en volg Nanda

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, Wilmington

De rit op maandag van New Bern naar Wilmington was 'maar 2,5 uur'. Je gaat toch anders over afstanden denken als je hier bent, haha. Ik was al vroeg in Wilmington en kon gelijk al inchecken. Ik merkte dat ik best wel moe was, de eerste week niet zo goed geslapen. Dus ik ging eerst maar een tukkie doen. Onderweg had ik al regen gehad, maar toen ik in het hotel was, barstte het flink los. Je zou denken dat het daarna minder warm zou zijn, want het was zeker weer 30C. Maar nee, de warmte bleef, waardoor het buiten ondragelijk benauwd werd. Ik snap echt helemaal waarom ze hier de 'humidity', de vochtigheidsgraad van de lucht, in het weerbericht vermelden. Bij deze temperaturen en vochtigheid wil je gewoon niet buiten zijn. Toch besloot ik naar het centrum te gaan, in de hoop dat het aan het water zou waaien. Maar de wind was net zo warm, dus na nog geen uur ben ik terug gegaan naar mijn hotel.

Mijn eerste actie vandaag, dinsdag, was een bank bezoeken. Ik had namelijk gister al geprobeerd om te pinnen, maar werd steeds afgewezen. Ik was al bang dat mijn rekening geplunderd zou zijn, gelukkig was dat geenszins het geval. Dus vandaag naar Wells Fargo, die mij een betrouwbare bank leek. De eerste mevrouw begon al met 'how are you, honey?', dus dat zat wel goed. Helaas snapte zij ook niet waarom het niet lukte, dus belde ik de bank in Nederland. De jongeman was heel behulpzaam, maar ook hij begreep er niets van. De enige oplossing zou zijn, om met mijn creditcard geld op te nemen. Dus probeerde de tweede mevrouw dat te doen, met mijn creditcard, paspoort, rijbewijs en huisadres. Het lukte niet, dus de eerste mevrouw kwam er bij. Er moest een derde mevrouw aan te pas komen, maar jawel, het lukte! Ik heb gelijk maar genoeg opgenomen om de rest van de tijd door te komen. Lang leve mijn creditcard en de vriendelijkste mevrouwen bij Wells Fargo!

Daarna besloot ik naar het strand te gaan. Bij Walmart heb ik een stoeltje en een parasolletje gekocht, wat echt super van pas kwam. Ik reed naar Wrightsville Beach, dat bekend staat om het prachtige strand, en dat was het zeker! Het was mooi en rustig en de zee was lekker warm! Met een boekje zitten lezen en af en toe een duik nemen in de zee. Ik lees nu 'Message in a bottle' van Nicholas Sparks, dat zich afspeelt in... Wilmington en Wrightsville Beach!!! Hoe leuk is dat??? Je zou denken dat mijn parasolletje de zon goed tegen zou houden, maar ik had voor de zekerheid wel mijn armen, nek en gezicht ingesmeerd. Had ik dat ook maar met mijn benen gedaan... I'm telling ya, they ain't white no more for sure! Sorry, dokter Koopmans, ik zal de volgende keer beter naar u luisteren. Tegen vier uur besloot ik om weer alles in te pakken, het was flink gaan waaien en ik was het zat om mijn parasolletje vast te houden. Ik had er al een paar voorbij zien vliegen, dus het was genoeg, maar wat een heerlijk dagje!

NB Ik moet een eerdere versie van mijn terugkerende column rectificeren... 'Adopt a highway' is een initatief om de weg schoon te halen, iedere maand wordt de weg ontdaan van al het afval. Dat is nog eens een cool initiatief! Deze uitleg is te danken aan Mary Anne uit Raleigh, waar ik gelogeerd heb!

Amerikanen zijn knettergek - deel 6
Op televisie wordt reclame gemaakt voor zaken die we in Nederland nooit in ons reclameblok zouden zien. Zo zijn er advocaten die je aanmoedigen contact met hen op te nemen als je asbestslachtoffer bent. Ik heb begrepen dat ze geld aan je willen verdienen door de veroorzaker voor het gerecht te slepen. Ook wordt er reclame gemaakt voor bepaalde medicijnen, waarbij gelijk allerlei waarschuwingen worden gegeven, want stel dat je een of andere advocaat je gaat aanklagen als je medicijn niet werkt (of iets ergers veroorzaakt). Verder is het blijkbaar toegestaan om reclame te maken voor een stofzuigermerk en daarbij de concurrent (bij naam genoemd) volledig de grond in te boren. Bijzonder.

Wil je foto's zien, kopieer dan de volgende link in je browser:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152186405378589.1073741843.558143588&type=1&l=8b01fd5b6d

Vergeet je ook niet aan te melden voor de mailinglijst linksonder!!! Dan krijg je iedere keer als ik een nieuwe blog geplaatst heb, een bericht in je mailbox.

  • 11 Juni 2014 - 08:32

    Liese:

    hahah dat rode wordt vanzelf weer bruin ;). Maar klinkt heerlijk! Zwemmen in een zwembad kan niet op tegen zwemmen in een warme zee. Geniet ook maar een beetje voor mij. :)
    x

  • 12 Juni 2014 - 11:51

    Ellen:

    Hoi Nanda, ik volg je wel hoor......had alleen nog niet gereageerd op je reisverslagen. Vind het leuk om alles te lezen! Was ook leuk om je laatst op skype te zien (al is de aanleiding daarvoor minder). Maar skypen kunnen we nog wel een keertje doen dacht ik zo. Blijf lekker genieten! Knuffel van Sepp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 59733

Voorgaande reizen:

29 Mei 2023 - 30 Juni 2023

USA 2023 - The Roadtrip Northwest

28 Februari 2022 - 19 Mei 2022

USA 2022 - The Roadtrip Southwest

04 Mei 2019 - 30 Mei 2019

USA 2019 - Roadtrip #5

10 Mei 2018 - 25 Mei 2018

Ierland 2018

13 September 2017 - 13 Oktober 2017

USA 2017 - Autumn Trip

11 November 2016 - 28 November 2016

USA 2016 - The Thanksgiving Trip

21 April 2016 - 12 Mei 2016

España 2016 - La vida en Andalucía

17 April 2015 - 23 Mei 2015

USA 2015 - The South

30 Mei 2014 - 20 Juni 2014

USA 2014 - The Carolina's & Georgia

29 Januari 2010 - 16 Februari 2010

USA 2010 - Chicago, NIU & New York

16 Maart 2006 - 17 Augustus 2008

Cambridge-gerelateerde avonturen

Landen bezocht: