Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Blijf op de hoogte en volg Nanda

31 Mei 2014 | Verenigde Staten, Charlotte

Vanmorgen begon met flinke regen. Gelukkig zei de weerjuf op tv dat het vanmiddag beter weer zou zijn... en dat klopte. Het werd zeker 80 graden Fahrenheit. Dat is echt supermakkelijk om te rekenen naar Celsius, haal er 32 af, vermenigvuldig het met 5 en deel het door 9. Easy does it, NOT!!!

Op dit moment lig ik op mijn kingsize bed met mn tablet voor mn neus en de tv op een zender met '50 en '60 muziek, do the twist enzo, gepresenteerd door ene Chubby Checker, lachen! De kamer is ok, die slechte recensies waren van mensen die nog nooit in een goedkoop hotel in Italië zijn geweest. Het is ruim en schoon, je moet gewoon door de krakkemikkigheden heen kijken en de deur van de wc goed dicht doen om recht op de pot te kunnen zitten (nee, ik voeg hier geen beeldmateriaal van toe). Al heb ik wel mijn twijfels bij de veiligheid van de stopcontacten, die zijn nogal wiebelig. En er hangt alleen vitrage voor de ramen, das best bijzonder, gelukkig heb ik een slaapmasker mee en kan niemand van buiten mijn kamer in kijken.

De reis ging goed gister. Onderweg Engeland en Ierland zien liggen. Verder wat getukt en gelezen. Een film zat er niet in, want dat systeem lag plat. Volgens de piloot moeten we massaal klagen bij United, wat ik gelijk gedaan heb. Misschien krijg ik wel een upgrade bij mijn volgende vlucht! Die had ik nu ook trouwens. Ik zat eerst helemaal op de achterste rij, maar toen mocht ik (vanwege de herrie van de motoren) naar Economy Plus, met meer beenruimte en twee stoelen voor mezelf. Op de tweede vlucht naast een Vietnam-veteraan gezeten en gepraat, maar niet over Vietnam. Hij had een pet op dat hij veteraan is van die oorlog, dat is schijnbaar normaal. Andere mensen dankten hem dan ook regelmatig voor 'serving the country'. Hij vertelde vooral over zijn stad Asheville en het Biltmore Estate dat ik moet gaan zien, staat al op de planning. Oh ja, op Washington Airport mijn eerste ontmoeting gehad met een kakkerlak, bah!!!

Vanmiddag uptown Charlotte bekeken. Gelukkig was het dus warm en zonnig geworden, want je zou half bevriezen met die airco in de bus. De stad is verrassend groen, maar er is niet veel te zien. De dame bij het Visitor Center was superlief en vertelde al veel over de stad, ook waar ik kon lunchen. Bij de 'Mellow Mushroom' (klinkt als een coffeeshop, hihi) een broodje gegeten, dat blijkbaar een 'hoagie' heet. De jongen achter de counter vond het zo cool dat ik uit Nederland kom, dat hij speciaal een gratis koek kwam brengen. Toen ik wegging, vroeg hij of ik nog een refill frisdrank wilde. Ik legde hem uit dat ik die grote hoeveelheden niet gewend ben en dat ik de eerste halve liter nog niet eens op had. Hij stond bijna met zijn oren te klapperen, haha. Daarna aan de wandel. Een wijk, the Fourth Ward, was vooral mooi, allemaal 19e-eeuwse huizen. Verder in parkjes gezeten.

Op de terugweg naar het hotel ontmoette ik een ouder echtpaar dat net terug is uit Kopenhagen. Ze wonen buiten Raleigh, mijn volgende stop. Ze stonden erop dat ik bij hen kom logeren, dat kon ik niet afslaan natuurlijk! Adres gekregen (en doorgemaild naar mijn ouders, hihi), dus morgen auto ophalen en richting Charlie en Marianne in Raleigh! Dit is wat ik hoopte dat zou gebeuren, maar niet op dag 2 al, echt super!

Amerikanen zijn knettergek - deel 1
Ik ga een serie maken van dit onderwerp, want er is genoeg te benoemen. Vandaag de Onbeleefde Douane-Amerikaan. Die blaft je af, kijkt je aan of je gek bent en deelt bevelen uit, vragen worden niet beantwoord. Ik heb een verbeteridee, ze mogen massaal op beleefdheidsreis naar Engeland! 'Would you mind, please, thank you, good day!'

Wil je foto's zien, kopieer dan de volgende link in je browser:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152165939553589.1073741838.558143588&type=1&l=9c8c901c8a

Vergeet je ook niet aan te melden voor de mailinglijst linksonder!!! Dan krijg je iedere keer als ik een nieuwe blog geplaatst heb, een bericht in je mailbox.

  • 01 Juni 2014 - 07:13

    Janneke:

    Goh Nanda, wat een leuke start van je reis, meteen al een logeeradres! Dat van die blaffende douane herken ik, onbeschoftheid ten top daar. Tot je een logeeradres in een luxe wijk opgeeft, dan verandert hun houding op slag, ben je opeens een soort vip.
    Wat die hoeveelheden betreft: altijd de kleinste maat bestellen, dan heb je nog 3x zoveel als hier in Nederland bij de grootste maat.
    Amerikanen mogen dan maf zijn in sommige opzichten, ze zijn wel heel open en gastvrij. En dat het wat oppervlakkig is, is voor een vakantie helemaal niet erg. Je hebt vaak de leukste ontmoetingen en dat heb je dus gelijk al op je eerste dag gemerkt. Houen zo! Veel plezier op je volgende dagen.

  • 01 Juni 2014 - 10:44

    Marianne:

    Jemig vrouw Peters u is weer lekker bezig:-))
    Geniet van je reis en ik zal proberen je te volgen.

    Groetjes,
    Marianne...IM&IT

  • 01 Juni 2014 - 10:49

    Harriët :

    Hoi Nanda, wat kun jij geweldig verwoorden wat je
    allemaal beleefd hebt, schrijvers talent.
    Ik geniet ervan, enjoy holiday!

  • 01 Juni 2014 - 11:26

    Denise:

    :-)

  • 01 Juni 2014 - 11:44

    Peter:

    Hey Nanda,

    Ja, je bent inderdaad wel een schrijverstalent. Leuk om te lezen hoor! Jammer dat 't mediasysteem in 't vliegtuig 't niet deed, dat maakt zo'n lange reis wel comfortabeler. Maar je hebt 't weer uitstekend weten op te lossen....Go Nanda!

    Meteen al bij iemand thuis uitgenodigd...leuk zeg! Ja, van de gastvrijheid van Amerikanen kun je ook wel een aparte serie maken.

    Ik denk dat ik de komende weken ook weer veel terug ga denken aan mijn reis door Amerika...de gastvrijheid, grote emmers frisdrank (die je ook gratis bij mag vullen...), het respect voor veteranen en inderdaad de douanebeambte...erg herkenbaar allemaal.

    Geniet ervan!

  • 01 Juni 2014 - 19:19

    Papa Mama:

    Op maps gekeken waar huis staat, naast de brandweerkazerne, dus.
    Huis ligt nogal van de weg.
    Mag je morgen helpen de vlag hijsen?
    Je heb het weer mooi voor elkaar.
    Met zulke foto,s en verhalen kun je een mooi boek gaan schrijven.
    Titel, b.v. De dolle avonturen van Nanda, of Nanda ontdekt Amerika.

  • 01 Juni 2014 - 19:35

    Luuk:

    Leuk!

  • 01 Juni 2014 - 22:49

    Jolien En Stefan:

    Leuk om zo je te kunnen volgen en inderdaad goed verwoord allemaal! Had niet verwacht dat je al zo snel bij mensen thuis komt maar kon het me al wel voorstellen, lekker aan de klets met mensen! Ik volle spanning wachten wij op het volgende avontuur! Liefs

  • 02 Juni 2014 - 07:43

    Elise:

    *de weerjuf*, hahaha. Leuk om te lezen, veel plezier daar, kijk uit naar je volgende verslag!

  • 02 Juni 2014 - 12:41

    Mariska:

    Meteen al een goede start gemaakt dus, leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je volgende verhaal :)

  • 02 Juni 2014 - 19:43

    Liese:

    Het is maandag en ik mis wat. It's you!!! Maar mooi verhaal meteen al :D
    Fijn om wat van je te horen :). Klinkt al erg leuk en avontuurlijk. Had je nooit kunnen bedenken dat je meteen een logeeradres hebt. Super mooi!
    Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen. En op dat kingsize bed kan je sowieso de borstcrawl oefenen :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 59763

Voorgaande reizen:

30 Mei 2024 - 25 Juni 2024

USA 2024 - The big zigzag along the westcoast

29 Mei 2023 - 30 Juni 2023

USA 2023 - The Roadtrip Northwest

28 Februari 2022 - 19 Mei 2022

USA 2022 - The Roadtrip Southwest

04 Mei 2019 - 30 Mei 2019

USA 2019 - Roadtrip #5

10 Mei 2018 - 25 Mei 2018

Ierland 2018

13 September 2017 - 13 Oktober 2017

USA 2017 - Autumn Trip

11 November 2016 - 28 November 2016

USA 2016 - The Thanksgiving Trip

21 April 2016 - 12 Mei 2016

España 2016 - La vida en Andalucía

17 April 2015 - 23 Mei 2015

USA 2015 - The South

30 Mei 2014 - 20 Juni 2014

USA 2014 - The Carolina's & Georgia

29 Januari 2010 - 16 Februari 2010

USA 2010 - Chicago, NIU & New York

16 Maart 2006 - 17 Augustus 2008

Cambridge-gerelateerde avonturen

Landen bezocht: