07 Hershey's & West Point - Reisverslag uit West Point, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu 07 Hershey's & West Point - Reisverslag uit West Point, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

07 Hershey's & West Point

Blijf op de hoogte en volg Nanda

29 September 2017 | Verenigde Staten, West Point

Ik schrijf nu pas weer, omdat er over donderdag weinig te vertellen was. Dat was voornamelijk een reisdag om van Lancaster in Pennsylvania naar West Point in New York te komen. De reis viel nogal tegen, de app die ik gebruik geeft niet goed aan hoe lang iets daadwerkelijk rijden is. Ik wilde ergens een beetje leuk picknicken, maar kwam helemaal geen parkeerplaats o.i.d. tegen. Ik wist dat ik praktisch langs East Hanover zou rijden, dus ik besloot te kijken of Sonia’s moeder thuis was. Zo niet, dan zou ik toch op hun veranda picknicken en een briefje achterlaten. Maar Doris was thuis en ze was helemaal verrast! Het was heel fijn om haar weer even te zien, maar daarna ging ik toch echt verder.

Maar voordat ik over gisteravond en vandaag vertel, eerst nog woensdag. Ik besloot einde van de morgen naar Hershey te gaan. Daar staat een grote chocoladefabriek, die ook Hershey’s heet. Volgens mij is meneer Hershey de fabriek gestart en hebben ze daarna het plaatsje naar hem vernoemd. Daarvoor wilde ik ergens op een mooie plek picknicken. Bij de grotten van Indian Echo zag ik op Google Maps een mooie picknickplaats. Er stonden tafels en banken in de schaduw en er was een windje. Ik heb er heerlijk een uur gezeten om mijn brood te eten en een boek te lezen. Daarna ben ik naar Hershey gereden. Er is een enorme winkel en je kunt er gratis in een soort treintje om uitleg te krijgen over hoe chocola gemaakt wordt. Maar voor de andere attracties, zoals een 4D-film en een trolleytocht, moest je best wat betalen. Dat heb ik niet meer gedaan. Terug in Lancaster heb ik even lekker op een grote luie stoel gehangen. Daarna heb ik gegeten bij Katie’s Kitchen, dat gerund wordt door Amish vrouwen. Het was helaas niet meer gelukt om daadwerkelijk bij een Amish gezin thuis te eten. In het restaurant at ik kipfilet, macaroni met kaas (mac ’n cheese) en een salade. Als toetje nam ik shoofly pie, een typisch Amish toetje. Het was nogal machtig, maar ik heb het opgegeten, want het was echt lekker. Helaas de daarop volgende nacht niet zo goed geslapen. Ik had de partner van de eerdere spin gevonden, IN mijn bagage! Ik baal er wel van als ik van die slechte nachten heb.

Goed, donderdag dus naar West Point gereden. Helaas onderweg weer een paar keer een afslag gemist, waardoor ik zeker een half uur extra onderweg was. Ik begrijp die app soms echt niet met de aanwijzingen! Maar goed, op West Point heb ik gelogeerd bij de zus van Sonia, Krista. Zij woont met haar man Channing en hun zes kinderen op de basis. Haar man geeft daar nu les in geschiedenis, maar ze hebben op meerdere bases gewoond. Ook is hij meerdere keren uitgezonden geweest. Op West Point, een militaire academie, zitten 4000 kadetten, die na hun opleiding daar gelijk een baan in het leger als officier hebben. Het is een van de zwaarste opleidingen ter wereld. Alle faciliteiten zijn er: sport, muziek, een (gedeelde) slaapkamer en gezamenlijk eten. Voor iedere maaltijd marcheren de kadetten in groepen de eetzaal binnen. Alles is heel gedisciplineerd, wat te verwachten is in het leger. De academie ligt prachtig op een berg naast de rivier de Hudson. De kadetten wonen in een enorm complex, maar de officieren en hun gezinnen wonen in prachtige woningen. Vrijwel alles is op de basis, ‘on post’, te vinden… zelfs een supermarkt. Het was erg tof dat Krista me rondleidde vanmorgen. Bij hen heb ik overigens een stuk beter geslapen.

Aan het einde van vanmiddag ben ik naar mijn volgende airbnb gereden, in Glasco in New York. De eigenaar woont hier alleen met een hond en een kat. Hij heeft jaren in New York gewoond. Ik heb het idee dat hij iets kunstzinnigs doet en ben er vrijwel zeker van dat hij homo is. De hond is een bejaarde stokdove pitbull en de kat heeft een paar tenen te veel (zoals de katten van Hemingway). Ik hoop dat ik een beetje kan slapen, want het bed kraakt verschrikkelijk. Ik blijf hier twee nachten, omdat ik morgen de bergen in wil, of anders naar Woodstock ga (ja, dat van de hippies enzo). Dat bekijk ik vanavond nog wel even.

Hierbij de link naar de foto’s:

• 30 September 2017 - 07:50

Janneke (t):

'Wat leuk dat je een rondleiding hebt gehad op West Point. En steeds weer mensen ontmoet bij wie je terecht kunt.

• 30 September 2017 - 09:00

Ellen (Peters-Harperink ;-)):

Je maakt veel mee, leuk om te lezen. Jammer van die spin, jakkie!