#6 Charleston - Reisverslag uit Evans, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu #6 Charleston - Reisverslag uit Evans, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

#6 Charleston

23 November 2016 | Verenigde Staten, Evans

Dinsdagmorgen hebben Stacey en ik allebei uitgeslapen. Zij wordt normaal gesproken door de kinderen gewekt, dus van deze gelegenheid moest goed gebruik gemaakt worden. Na het ontbijt gingen we naar het centrum van Charleston. Onderweg gingen we nog naar Trader's Joe, een supermarkt met de betere producten. Stacey kocht onder andere koekjes, speculoos (voor op brood, grappig dat ze dat hier hebben) en wijn voor haar ouders. Ik kocht een heerlijke volkoren stokbrood en wat Goudse kaas met pesto.

In Charleston heb ik een fiets gehuurd, Stacey had haar fiets bij zich in de auto. De fietsen hier zijn echt kleiner dan in Nederland, ik hoorde dat de wielen 26 inch zijn. Volgens mij zijn die van ons 30 inch. Stacey's fiets lijkt op een opoefiets. Die van mij was echt heel anders, moeilijk te omschrijven, je moet het maar op de foto's zien. Het verkeer is niet echt gewend aan fietsers. Dus als ik me tussen geparkeerde en rijdende auto's door wurmde, schrokken de chauffeurs zich lam. Ook moest ik rekening houden met Stacey, die een stuk voorzichtiger fietste.

Onze eerste stop was bij de haven, waar een enorm cruiseschip lag. De vorige keer dat ik hier was, heb ik ook al zo'n schip gezien, dus ik wilde het nu wel even van dichtbij bekeken. Bij de haven vonden we een ontzettend leuk restaurant, waar we een heerlijke lunch hebben gegeten! Daarna hebben we vooral veel rond gereden, kris kras door de straten. We hebben veel foto's gemaakt, want het ene huis was nog mooier dan het andere. Op een gegeven moment hebben we het Nathaniel Russell House bezocht. Een hele enthousiaste gids leidde ons rond en vertelde van alles over de familie die het huis bouwde en over alle kamers.

Weer op weg, kwamen we langs de gerechtsgebouwen. Er was veel pers, want er werden twee belangrijke zaken behandeld. Eentje was tegen de schutter in de kerk vorig jaar en de ander was tegen een politie-agent die iemand neergeschoten was. Hele actuele onderwerpen dus! Verderop in de straat vonden Stacey en ik 'onze' kerk! Hier hebben we elkaar 2,5 jaar geleden op het kerkhof ontmoet. We hebben wat foto's gemaakt om dit te herdenken, haha.

Nadat we mijn fiets ingeleverd hadden, aten we heerlijke pasta bij een gezellig Italiaans restaurant. Het is echt tof om te merken dat we nooit gespreksstof te kort komen. Naast dat we veel gemeen hebben, blijft het leuk om over de verschillen tussen Nederland en (het zuiden van) Amerika te hebben. Weer thuis in het huis van Lauren, hebben we samen de Thanksgiving-aflevering van New Girl gekeken, wat wederom hilarisch was.

Ik heb helaas weer niet zo goed geslapen de afgelopen nacht, ondanks dat ik echt een prachtige kamer en een geweldig bed had. Ik begin steeds meer last te krijgen van een verstopte neus, een zere keel en constante dorst. Ik denk dat het een combinatie is van de erg droge lucht buiten en de airconditioning die overal vol aanstaat. Gelukkig had ik wél heel lekker brood als ontbijt! Halverwege de morgen gingen we naar een outlet center waar ik 2,5 jaar geleden ook ben geweest. Ik wist dat daar een winkel van Converse zat, en ik had nieuwe All Stars 'nodig'. Ook Stacey vond een winkel die ze leuk vond. Ik overlegde in de winkel via WhatsApp (hoera, wifi!) met mijn zus Jolien en collega Kim over welke schoenen ik voor hen mee zou nemen. Uiteindelijk ging ik met vier paar schoenen weg, waaronder een über-schattig paar voor mijn nichtje Madelief.

Vervolgens gingen we op weg naar Evans in Georgia, waar de ouders van Stacey wonen. Ondertussen is het huis vol met familie en vrienden. De meesten zitten buiten, dus ik moet er zo ook bij gaan zitten, haha. Morgen is het Thanksgiving en dan schijnt er vooral een hoop gegeten te worden!

Hierbij de link naar de foto's:

• 24 November 2016 - 18:40

Joluen:

En de Allstars zijn super stoer! Happy thanksgiving!