Regen, met enige kans op zon - Reisverslag uit Marinaleda, Spanje van Nanda Peters - WaarBenJij.nu Regen, met enige kans op zon - Reisverslag uit Marinaleda, Spanje van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

Regen, met enige kans op zon

Blijf op de hoogte en volg Nanda

09 Mei 2016 | Spanje, Marinaleda

Zondag hebben Liese en ik eerst heerlijk uitgeslapen. Buiten regende het. Een hele tijd later regende het nog steeds. We besloten toch om in de buurt een dorp te bezoeken. Dat werd Puente Genil. Onderweg regende het nog steeds. Op slippers en met paraplu beklommen we de 'berg' waar het dorp op lag. We bekeken een kerkje van buiten en een andere van binnen. We liepen nog wat verder, ik af en toe op blote voeten, en het regende nog steeds. Dus besloten we in een café koffie en warme chocolademelk te drinken. We werden een beetje mistroostig, want buiten regende het nog steeds. Eenmaal terug bij de auto, bleek deze praktisch ingeparkeerd. Het sloeg werkelijk nergens op, want de rest van de straat was leeg. Dus het was zeker niet nodig om dan bumper aan mijn bumper te parkeren. Met wat knappe stuurkunsten van mijn kant en wat strakke aanwijzingen van Liese, lukte het om de Fabia van haar plekje te krijgen, zonder die auto's van de pestkoppen te raken. Aangezien het nog steeds regende, en ik mijn telefoon met offline-kaarten thuis hadden gelaten, weken we af van het plan om de plaatselijke kasteelruïne te bezoeken. We reden ongeveer terug naar 'huis' via Estepa. Maar ja, het regende nog steeds, dus dan maar echt naar 'huis'.

Eenmaal thuis... was het DROOG! Dus wij renden met wat lekkers te eten en te drinken, zonnebrillen, handdoeken en een muziekje naar het dakterras! We hebben zowaar nog een uur in de zon kunnen zitten, wat echt heerlijk was. Daarna hebben we lekker nog wraps gegeten en hebben we een avondje bankhangen gehouden.

Vanmorgen begon vertrouwd, het regende. Maar toch waren we optimistisch en pakten we spullen voor het strand in. Want we gingen naar Torremolinos; het Walhalla aan de Costa del Sol voor de seniore Europeaan om te overwinteren. Het ligt vlak naast Málaga. De weg er naar toe is heel mooi, eerst over de heuvels naar Antequera en dan door de bergen naar Málaga. De reis ging goed en we hadden snel een parkeerplek aan het strand gevonden. Ondertussen regende het nog steeds. We spraken een Nederlands echtpaar, dat ons vertelde dat het normaal gesproken nóóit regent in mei. Dit was ongekend, ze woonden hier al 20 jaar en hadden dit nog nooit meegemaakt. Wát een geluk hebben wij zeg! In Nederland geniet iedereen van tropische temperaturen en wij zitten aan de Costa del Sol (de Zonnekust) in de stromende regen. We hebben dus maar weer koffie en warme chocolademelk gedronken in een strandtent. Daar hebben we ook onze lunch gegeten.

En toen rond half 2... toen... werd het DROOG! Dus wij renden naar het strand en stapten met onze voeten in de zee. Het was natuurlijk verschrikkelijk koud, zwemmen was geen optie. We hebben een wandelingetje gemaakt over de boulevard en hebben heerlijk een hele lange tijd in de zon gelegen, op een strandstoel. We begonnen spontaan 'Lord, you are good and your mercy endureth forever' te zingen. Wat waren wij BLIJ! Na enige tijd vielen er toch weer wat spetters, dus pakten we onze spullen. Het bleef bij die spetters, waardoor we nog langs de winkeltjes op de boulevard gelopen hebben. Onze strandmiddag sloten we af met heuse sangria, in de zon! Wow, wat was dat heerlijk.

We waren tegen 18 uur weer thuis en hebben nog een uur op het dakterras gezeten. Nu zijn we fris gewassen, hebben ons in jurkjes gehesen en zijn klaar om de tapas van het plaatselijke restaurant uit te proberen!

Dit keer niet al te veel foto's, maar toch wel de moeite van het kijken waarde:

• 09 Mei 2016 - 22:21

Liese:

En het is nog steeds droog...

• 10 Mei 2016 - 13:54

Agnes:

Hoi Nanda en Liese,
    Hopelijk liggen de regenbuien achter jullie en kunnen jullie genieten van mooie zomerse termperaturen. Het was hier de afgelopen dagen tropisch warm. Kun je niet voorstellen na een week van winterse buien. Vandaag ziet het er al wat minder zonnig uit. Toch is het nog 21 graden.
    En heel knap hoe je jouw Fabia uit zo'n benauwde positie hebt gemanouvreerd.

Veel plezier nog.

Groetjes,

Agnes

• 11 Mei 2016 - 12:21

Dineke:

Heel goed, blijven genieten ondanks het weer! Nog een ijsje bij malaga gescoord? ;)
    Have fun!

• 11 Mei 2016 - 12:21