Heerlijke dagen gehad! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu Heerlijke dagen gehad! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

Heerlijke dagen gehad!

Blijf op de hoogte en volg Nanda

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, Nashville

Ik heb echt zo'n fijne tijd gehad de afgelopen dagen, met de vriendinnen van Laura (van Martijn) en hun familie. Laura heeft een tijd in Frankrijk Frans gestudeerd en Kendra en Grace ook! Tja, als je viavia mensen kent in Arkansas, dan moet je daar wel een omweg voor maken!

Woensdag ben ik vertrokken uit Hot Springs, op weg naar Fayetteville. De Vlaamse mevrouw van de TomTom en ik lagen de eerste 20 minuten nogal met elkaar in de clinch. Zij wilde me naar Litte Rock sturen, de grote stad (ja, ik weet het, tegenstrijdig) ten oosten van Hot Springs en dan naar het noordwesten. Maar ík wilde zuidelijk langs Lake Ouachita, via Mount Ida. Uiteindelijk zaten we op hetzelfde plan. Bij het meer heb ik geluncht, gelezen en een tukkie gedaan in de auto (toch fijn dat ie zo groot is). Daarna weer op pad, waarbij ik plaatsnamen tegenkwamen als Sunshine, Needmore en "Y" City. Het gebied waar ik doorheen reed, was berg- en heuvelachtig, met veel bossen en weilanden, schitterend!

In Fayetteville werd ik door Kendra met open armen ontvangen. Ik heb haar nooit eerder ontmoet, maar het klikte meteen. Ik mocht in haar kamer, terwijl zij bij haar huisgenootje ging slapen. Zo ontzettend lief! We gingen gelijk weer op pad, want in haar kerk kwam een grote groep mensen samen om te eten. Iedereen had Mexicaans eten meegenomen en dat was erg lekker. Ook heel gezellig! Er was ook een man, die meerdere keren in Nederland geweest was, op Heidebeek (Jeugd met een Opdracht/Youth with a Message). Verder mochten de kinderen op een pinata (een papieren figuur) slaan, waarna er snoep en speelgoed uit kwam. Er was ook een jong gezin, met een baby die sprekend mijn neefje Mats was! Hij bleek twee dagen jonger te zijn. Ik mocht even met hem knuffelen, haha! Eenmaal thuis nog een hele tijd met Kendra gekletst en daarna naar bed. Ik had besloten om de volgende ochtend helemaal niets te doen, maar uit te slapen. Dat was superfijn! Kendra kwam tussen de middag mij ophalen en we hebben samen geluncht. Daarna op weg naar Grace!

Grace heb ik even kort ontmoet op de bruiloft van Laura & Martijn in Deventer. Zij woont in Russellville, zo'n twee uur bij Fayetteville vandaan. Het plan was om niet daar te gaan slapen, maar bij haar ouders in Cabot, meer richting Memphis (mijn volgende stop). Dat was nog 'even' anderhalf uur verder rijden. Ik had ondertussen al besloten om niet meer naar Memphis te gaan, daar zou ik toch maar één nacht zijn. Ik had helemaal geen zin in de gekte van die stad. Dus kon ik twee nachten in Cabot blijven en dat gaf Grace en mij meer tijd om samen iets leuks te gaan doen. Na een geweldig lekker ontbijt, pancakes met bosbessen en aardbeien en slagroom, gingen we op weg naar de grotten van Blanchard Springs. Een flinke rit, maar dit keer kon ik me laten rijden, zo fijn! De grotten waren interessant, vooral de gids was erg leuk. Ik moest erg om zijn uitleg lachen. Blijkbaar vond hij ons ook wel tof, want hij gaf ons zijn naam en emailadres, dus nu zijn we Facebook-vrienden, haha! Grace en ik zijn ook nog naar de daadwerkelijke bron geweest en hebben daar wat rondgeklommen. Het was echt prachtig! Op aanraden van onze nieuwe vriend, hebben we in het dorp Mountain View pizza gegeten. De ene helft met de beroemde BBQ (vlees in saus), de andere met paprika en champignons, beide helften met VEEL kaas. Ook tussen mij en Grace klikte het, dus het was een topdag! We waren laat thuis, tegen elven. Dus ook laat naar bed. Tijdens de reis terug was het al begonnen met weerlichten en af en toe donderde het. Tegen half één ging er opeens een alarm in huis af en even later klopte Grace op mijn deur. Er werd noodweer voorspeld, tegen vijf uur in de ochtend. Mocht het nodig zijn, dan moesten we in de 'safe room', de enige kamer in het huis met betonnen muren. Je kunt je voorstellen dat ik toch wel veel moeite had met slapen daarna. En inderdaad, om half vijf barstte het onweer met regen los, maar echt noodweer was het niet.

Vanmorgen waren er gelukkig nog pancakes over, dus die liet ik niet aan me voorbijgaan! Oh ja, er was ook karnemelk, yes! Daarna alles inpakken en afscheid nemen van de familie van Grace. Het was echt geweldig om bij hen te zijn! De reis zou 5,5 uur zijn en het eerste deel ging voorspoedig. Na twee uur rijden was ik al voorbij Memphis. Toen ik even een sanitaire stop maakte, begon er opeens iets te piepen in de auto en gaf het schermpje aan dat de olie vervangen moest worden. Dat méén je niet! Bij de benzinepomp vroeg ik waar je dat kunt laten doen. Dat blijkt bij Walmart te kunnen en die was vlakbij. Dus ik daarheen en toen bellen met Hertz, het verhuurbedrijf. Heel wat minuten (en euro's) verder, bleek dat ik het inderdaad bij Walmart kon laten doen en dan later de bon te declareren. Helaas duurde het hele administratieve gebeuren en het daadwerkelijke verversen van de olie meer dan anderhalf uur. Dus ik liep in totaal twee uur vertraging op. Enorm balen, maar gelukkig was het nog licht toen ik in Nashville aan kwam.

Daar ben ik nu dus, Nashville, voor de komende drie nachten. Ik moet me eerlijk gezegd nog een beetje inlezen om te bepalen wat ik precies ga doen. Ik zit nu in een hotel, want ik kon hier geen betaalbare airbnb vinden. De kamer is prima, ik kan kiezen uit twee tweepersoonsbedden. En er is tv! Ik heb echt in geen tijden meer tv gekeken. Tijdens het uploaden van de foto's en het schrijven van dit verslag, heb ik TLC op staan met een aflevering van... '19 kids and counting'! Ik vind dat echt een heerlijk programma. De Duggars wonen in Springdale, vlakbij Fayetteville (waar Kendra woont), maar ik had geen zin om op zoek te gaan, haha. Ik heb ze overigens twee maanden geleden wel gemaild dat ik 'in de buurt' zou zijn en hen graag zou ontmoeten. Helaas kreeg ik toen alleen een standaardmail van ze terug. Deze aflevering ging over de bevalling van Jill, die wordt pas volgend jaar in NL uitgezonden, denk ik.

Goed, het is negen uur 's avonds en ik ga de tv uitzetten en lekker lezen. En dus uitzoeken wat ik morgen ga doen! En hopen dat er 's nachts minder vliegtuigen vliegen, volgens mij zit ik vlakbij het vliegveld... Of zijn het helikopters? Ik zit al in pyjama, ik ga niet meer buiten kijken nu.

Hierbij de foto's van de afgelopen dagen:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152888942368589.1073741862.558143588&type=1&l=90594f777f

  • 10 Mei 2015 - 09:27

    Janneke (t):

    Leuk verslag weer Nanda! Mooi dat je het zo naar je zin hebt.

  • 10 Mei 2015 - 09:34

    Catharina :

    Ha Nanda, leuk om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Je doet zo te zien weer een hele schat aan ervaringen op. Geniet ervan! Groet, Catharina

  • 10 Mei 2015 - 17:45

    Jolien:

    Weer een mooi verslag! Wat leuk dat het met de meiden gezellig was! Nu maar even genieten van een paar dagen op dezelfde plek! Ik ga snel even de foto's bekijken! Liefs je zusje

  • 11 Mei 2015 - 10:21

    Jan Kooij:

    Jij staat je vrouwtje wel Nanda. Dat gedoe met die olie heb je snel opgelost vind ik, hoewel jij er zelf anders over denkt - wat is nu anderhalf uur op zo'n lange reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 59619

Voorgaande reizen:

29 Mei 2023 - 30 Juni 2023

USA 2023 - The Roadtrip Northwest

28 Februari 2022 - 19 Mei 2022

USA 2022 - The Roadtrip Southwest

04 Mei 2019 - 30 Mei 2019

USA 2019 - Roadtrip #5

10 Mei 2018 - 25 Mei 2018

Ierland 2018

13 September 2017 - 13 Oktober 2017

USA 2017 - Autumn Trip

11 November 2016 - 28 November 2016

USA 2016 - The Thanksgiving Trip

21 April 2016 - 12 Mei 2016

España 2016 - La vida en Andalucía

17 April 2015 - 23 Mei 2015

USA 2015 - The South

30 Mei 2014 - 20 Juni 2014

USA 2014 - The Carolina's & Georgia

29 Januari 2010 - 16 Februari 2010

USA 2010 - Chicago, NIU & New York

16 Maart 2006 - 17 Augustus 2008

Cambridge-gerelateerde avonturen

Landen bezocht: