Mijn sjaal wilde terug naar Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Nanda Peters - WaarBenJij.nu Mijn sjaal wilde terug naar Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

Mijn sjaal wilde terug naar Praag

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

10 Februari 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo!

Hier eindelijk weer eens een berichtje op mijn website. Ik ben een paar dagen in het buitenland, dus dan komt de site weer van pas. Ik ben bij Anne in Dresden op beyoek, maar we yijn gisteren naar Praag geweest en dat staat interessanter. Dan kan ik weer een vlaggetje toevoegen aan mijn lijstje. De y en de z yitten omgedraaid op dit toetsenbord, dus het verhaal kan een beetje vaag overkomen. Ik tzp nu eenmaal blind en heb geen yin om hier extra op te letten, haha.

Ik ben sinds vrijdag in Dresden. Eerst met de trein naar Vienenburg (Google yelf maar waar dit ligt) en toen met Anne en Uli (Annes huisgenootje) met de auto naar Dresden. We yijn gister met de auto naar Praag gegaan. Het was schitterend weer, daardoor des te leuker om weer eens in deye stad te yijn. De vorige keer was vier jaar geleden, met Marieke. De stad is niet veel veranderd sindsdien, gelukkig geen lelijke nieuwbouw erbij enyo. Mijn sjaal vond het ook leuk om terug te yijn, die heb ik toen in Praag gekocht.

We hebben een aantal uur rondgelopen en de hoogtepunten geyien. Helaas kreeg ik op beide hielen een blaar en ook een op mijn grote teen. Blijkbaar heb ik mijn Dr Martens nog steeds niet goed ingelopen. Mooi balen, want ik heb geen andere schoenen bij me. Vandaag yijn we naar de kerk geweest, dus hoefde ik niet te lopen. De kerk is een internationale, opgericht door Amerikanen. Er komen allerlei nationaliteiten, dus er wordt alleen Engels gesproken. Ik was er al eens eerder geweest, dus ik werd warm verwelkomd. De dienst was best prettig, maar volgens mij ben ik gewoon allergisch voor de Amerikaanse manier van doen.

Deye middag yijn Anne, Uli en ik ronduit lui. Mijn voeten doen nog steeds pijn, dus we hangen op en rond en tegen de bank. We hebben de film Nannz Diaries gekeken en yijn nu met I Am Legend beyig. Deye laatste heb ik al eens geyien, dus ondertussen yet ik dit op mijn website. Ook al yie ik hem nu voor de tweede keer, hij blijft eng. Anne en Uli vragen mij de hele tijd om uitleg en willen steeds van tevoren weten wat er gebeurt. Ik ben benieuwd wat ye van de film vinden als hij over is.

Morgen gaan we waarschijnlijk ff shoppen, dat heb ik de vorige keer niet gedaan. Ook wil ik dit keer IN de Frauenkirche. De vorige keer was het steeds gesloten als wij de buurt waren. Dinsdag ga ik dan weer op huis aan.

Nog ff wat info over mijn sollicitaties. Gelukkig houdt Jolien thuis mijn post in de gaten. Het bedrijf in Deventer biedt een yeer leuk salaris, dus dat yit wel goed. Daar ben ik dus al aangenomen. Ondertussen heb ik ook een procedure lopen in Ywolle (Isala Klinieken). Wie weet wat daar nog uit komt. Maar goed dat ik al een baan heb, ik hoorde vrijdag onderweg van mijn teamleider dat het werk bij Essent ophoudt. Ik werkte daar via Randstad voor een project van Eiffel, om meterstanden voor Essent op te lossen. Helaas besloot Essent opeens dat we te duur yijn, dus wordt het hele project opgedoekt. Dat betekent dat 25 collega’s opeens geen werk meer hebben. Goed, voor yover nieuws van het thuisfront.

U bent allen vrij om een berichtje achter te laten, you ik leuk vinden! Ik ben dinsdagavond waarschijnlijk weer thuis. Gegroet!!!