Es ist heiss in Dresden! Ja, auch hier! - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Nanda Peters - WaarBenJij.nu Es ist heiss in Dresden! Ja, auch hier! - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Nanda Peters - WaarBenJij.nu

Es ist heiss in Dresden! Ja, auch hier!

Door: Nanda

10 Juni 2007 | Duitsland, Dresden

Liebe leute!

Ik ben nu in Dresden, op bezoek bij mijn Duitse vriendinnetje Anne(kathrin). We hebben afgelopen vrijdag Rocco ontmoet, ook iemand die we kennen door CIO (Cambridge). Hij woont in Magdeburg, waar we ‘s middags rondgelopen hebben. De stad is niet zo mooi, alleen het Hundertwasser-gebouw is echt de moeite waard. Gisteren arriveerden we in Dresden, waar Anne woont. Daarvoor logeerden we trouwens bij haar ouders in Blankenburg, in de buurt van Braunschweig. Dresden is echt een supermooie stad. Anne woont op de 12e verdieping van een 16-hoge flat. Het uitzicht is schitterend, maar ik vind het mooier om gewoon rond te lopen.

Gisteren hebben we de fiets gepakt (zeer pijnlijke mountainbike) en hebben zo de Altstadt en Neustadt verkent. Het was eigenlijk te heet om ook maar iets te doen. Maar het gemopper op de hitte werd 'beloond' met een enorme onweersbui met hagel. Gelukkig duurde het maar een kwartier. Daarna was alles afgekoeld.

Vandaag naar een kleine internationale kerk geweest, geleid door een Amerikaans missionarisechtpaar. Het was een fijne dienst. Na afloop hebben we de Frauenkirche bekeken, maar we kunnen vanavond pas het van binnen bekijken. (nb: helaas bleek hij ’s avonds toch dicht te zijn) We hebben nog een tour gemaakt om een kasteel te bekijken, wat heel mooi was. We gaan zo eten en dan opnieuw naar het centrum.

Morgen gaan we ‘s ochtends zwemmen en om twee uur moet ik met de trein terug naar NL. Ik zie Anne in juli weer in Cambridge, dus het afscheid is een 'tot ziens'.

Voor zover uw verslaggever Nanda in het schone oosten van Duitsland.

Dear all,

I’m now in Dresden, visiting my German friend Anne(kathrin). We’ve met Rocco last this Friday, another friend we know via CIO (Cambridge). He lives in Magdeburg, where we took a walk in the afternoon. The city is not of much beauty, just the Hundertwasser-building is worth checking out. Yesterday we’ve arrived in Dresden, where Anne lives. Before we stayed at her parents’ house in Blankenburg, near Braunschweig. Dresden is such a beautiful city. Anne lives in the 12th floor of a 16-floors flat. The view is magnificent, but I prefer to just walk around town.

Yesterday we went by bike (a very painful mountain bike) and discovered the Old and the New City. It was too hot to do anything, be we still went. Our talking about the hot weather was ‘rewarded’ by a big rain shower with hailstones. Fortunately it only lasted for fifteen minutes. After that the whole city felt cooled down.

Today we went to an international church, lead by an American missionary couple. It was a fine service. Afterwards we went to see the Ladies Church, but we can see it from the inside tonight. (note: at night it turned out to be closed) We’ve made a tour by car in the afternoon to see a castle, which was very nice. In a minute we’ll have dinner and then head back to the city centre.

Tomorrow we’ll take a swim and at two o’clock I have to catch the train back home to NL. I’ll see Anne again this July in Cambridge, to the good bye is a ‘see you later’.

So far your reporter Nanda from the beautiful east of Germany.